A partir de l'1 d'octubre de 2018 neix la obligació pels autònoms de comunicar-se on line amb la Seguretat Social.

És pot fer per tres vies diferents:


Certificat electrònic, que, en cas de no disposar d'un, es pot sol·licitar a través dels Fons Nacional de la Moneda i Timbre.
 
 Donar-se d'alta en el sistema Cl@ve. Ens podem donar d'alta en el sistema introduint una sèrie de dades personals: cognom, DNI i IBAN d'un compte al nostre nom. Ens arribarà una carta a casa per completar tot el procés, encara que també és possible acudir presencialment a una oficina de registre.
 
DNIe, per a això és necessari disposar d'un lector de targetes intel·ligents connectat al nostre ordinador. No és una opció recomanable.


Però no tots els autònoms tenen una bona relació amb les noves tecnologies i segurament l'opció millor serà delegar a un expert aquests tràmits. Poseu-vos en contacte amb el vostre assessor laboral i us guiarà adequadament en tot el procés.
 
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios y razones técnicas, para mejorar tu experiencia de navegación, para almacenar tus preferencias y, opcionalmente, para mostrarte publicidad relacionada con tus preferencias mediante el análisis de tus hábitos de navegación. Hemos incluido algunas opciones de configuración que te permiten decirnos exactamente las cookies que prefieres y las que no. Pulsa ACEPTAR para consentir todas las cookies. Pulsa CONFIGURACIÓN para decidir las opciones que prefieres. Para obtener más información sobre nuestras cookies accede a nuestra Política de cookies aquí: Más información
Aceptar Rechazar Gestionar Cookies